Thursday 9 August 2012

T&C: CARA HANTAR BUKTI PEMBAYARAN.

SELAMAT DATANG KE BLOG 

farihaabdul.blogspot.com


CARA2 HANTAR BUKTI PEMBAYARAN

  • (Jika anda bayar menggunakan ONLINE BANKING seperti MAYBANK2U,CIMBCLIKS dan lain-lain)

TOLONG LETAK EMAIL: farihaabdullah@gmail.com PADA recipient’s email yang terdapat di ruangan online banking – SANGAT PENTING DAN WAJIB!

Jika anda tidak letak email kami, kami berhak membatalkan order anda dan tidak mengepos barang anda dengan kadar yang segera.
Jika anda membayar menggunakan AKAUN ORANG LAIN, sila beritahu kami nama penuh akaun pembayar semasa pengesahan pembayaran menerusi email yang anda gunakan ketika mengisi order form.

 nota: diingatkan itu hanya 1 langkah sahaja ye anda perlu PRINT SCREEN/AMBIL GAMBAR BUKTI PEMBAYARAN anda kemudian EMAIL/MMS/WHATSAPP kepada SAYA semula.
WAJIB!!! kerana ada penipuan cara terbaru. minta kerjasama anda untuk buat LANGKAH ini!


  • (Jika anda menggunakan MESIN CASH DEPOSIT atau anda MEMBAYAR DI KAUNTER BANK )

Sila ambil gambar slip kemudian upload di email sebagai bukti pembelian anda (diingatkan jangan compose new email)
Jangan sesekali tindih tulisan bank dengan pen atau pensel. Ini juga akan membuatkan resit itu tidak valid pada kami.



  •  Jangan lupa, selepas sahaja membuat bayaran, EMAIL  KAMI SEMULA untuk membuat pengesahan atas pembayaran anda!! Kegagalan anda untuk tidak mengesahkan pembayaran, membuatkan kami TIDAK DAPAT PROSES untuk pengeposan barang! Jadi, bukan salah kami jika anda tidak mendapat barang dalam tempoh yang sepatutnya.
  • Walaupun anda membuat pembayaran menggunakan perbankkan internet anda tetap perlu email kami semula untuk pengesahan pembayaran berserta butir-butir pembayaran.


  • Kami tidak janji pengeposan segera dalam 1-2hari selepas penghantaran tetapi kami cuba buat yang terbaik untuk buat pengeposan item anda dengan segera.




KENAPA PENTINGNYA KENA ADA BUKTI PEMBAYARAN?



  • Oleh kerana kami menerima pembayaran yang kadang kala pada waktu lebih kurang sama cuma berbeza saat sahaja pada setiap hari bukti pembayaran dalam bentuk bergambar sangat diperlukan.
  • Kami sebagai penjual tidak tahu bila anda akan buat pembayaran oleh itu tanggujawab anda untuk menghantar bukti pembayaran dengan segera selepas pembayaran di buat. Kegagalan anda berbuat demikian akan menyebabkan kelewatan pengeposan daripada pihak kami.
  •  Bukti pembayaran penting bagi rekod kami , supaya tiada masalah berbangkit & urusan rekod kami juga lancar.
  •  Jangan tunggu kami untuk confirm payment dengan anda KERANA kami tak dapat nak cek satu-satu m2u notification.


  • Jika anda ingin tahu, di MAYBANK2U, TIADA nama pengirim, reference no, atau pun masa untuk kami cek. yang ada hanya amount yg dibayar saja.
  • Jika ada 100 orang yg membuat pembayaran pada hari yang sama, ditambah lagi 20 orang yang bayar harga yang sama, bagaimana kami nak trace pembayaran anda?
  • Untuk yang membuat cash deposit, boleh AMBIL GAMBAR/SCAN KEMUDIAN EMAIL KEPADA KAMI bukti pembayaran. Pastikan bukti itu haruslah JELAS, TERPAMPANG NO AKAUN, AMOUNT TRANSFER, MASA DAN JUGA TARIKH PEMBAYARAN.



SELEPAS PROSES PENGEPOSAN


  • Pembeli seharusnya mengetahui dan faham bahawa selepas saja peniaga online memberi tracking no, Pos Malaysia dan pihak pembeli yang harus bertanggungjawab jika ada sebarang kehilangan, barang tidak dapat lagi dan sebagainya.
  • Pembeli online harus menerima risiko bahawa item yang dipos berkemungkinan hilang atau rosak disebabkan kecuaian pihak Pos Malaysia.
  • Tetapi anda tidak perlu risau, pihak kami akan tolong anda untuk trace item anda. Kadang-kadang item telah sampai ke tempat pembeli, tetapi pada masa Posmen hantar item, pihak pembeli tiada di alamat yg ditulis.
  • Kami hanya membantu pihak pembeli untuk ketahuai status barang anda & buat aduan sahaja tindakan selanjutnya anda perlu lakukan sendiri . Tanggungjawab kami adalah membantu anda sahaja.


  • Perlu juga ingat, kadang-kadang pihak Posmen, tidak akan meletakkan notis bahawa mereka telah sampai ke rumah anda tetapi anda tiada.
  • Jika item hilang, atau rosak, pembeli ada kuasa untuk meminta ganti rugi daripada POS MALAYSIA dan mereka seharusnya mengembalikan duit anda dengan kadar segera.
  • Jika barang tidak sampai bukan disebabkan kami tidak bagi tracking no, anda HARUS cek dengan Pos Malaysia dahulu. Jika Pos Malaysia mengatakan no track tiada dalam sistem/pengirim harus contact pos malaysia, barulah anda email kami untuk pengesahan.
  • Di bawah ialah info Customer Service Pos Laju untuk anda buat semakan jika barang yang dihantar (anda telah dapat tracking no) tidak sampai lagi kepada anda:


For more information, please contact :

Customer Care Department
Level 6 , Pos Malaysia Headquarters
Dayabumi Complex
50670 Kuala Lumpur
Operating Hours
: 8.30 am to 9.30 pm, Monday to Saturday
( except 1st Saturday of the month and Public Holiday )
Fax 03-2727 9200
E-mail care@pos.com.my



Pos Malaysia PosLine : 1 300 300 300

No comments:

Post a Comment